Blog

Obwodnica Oświęcimia czeka na pozwolenie na budowę

Ważna informacja dla właścicieli nieruchomości objętych planowaną inwestycją drogową pn. „Projekt i budowa drogi ekspresowej S1 Mysłowice (węzeł Kosztowy II) – Bielsko-Biała (węzeł Suchy Potok), odcinek IV: Obwodnica Oświęcimia (droga klasy GP)”. W dniu 10 maja br. do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie wpłynął wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (decyzji ZRID) dla odcinka IV obejmującego Obwodnicę Oświęcimia.

Jedynie przypomnę, że całość inwestycji podzielono łącznie na 4 odrębne odcinki realizacyjne.

Odcinek I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:

– droga ekspresowa o długości 12,865 km,

– obwodnica Bierunia o długości 2,1 km,

– trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń,

– para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III).

Odcinek II: węzeł Oświęcim (z węzłem) – Dankowice, w zakres którego wchodzą:

– droga ekspresowa o długości 15,165 km,

– trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze.

Odcinek III: Dankowice – węzeł Suchy Potok (z węzłem), w zakres którego wchodzą:

– droga ekspresowa o długości 12,02 km,

– dwa węzły drogowe: Stara Wieś, Suchy Potok,

– para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Dankowice Zachód (klasa) oraz Dankowice Wschód (klasa III),

– obwód utrzymania drogowego.

Odcinek IV: Obwodnica Oświęcimia, w zakres którego wchodzą:

– droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości 9,045 km która przebiegać będzie po nowym śladzie do istniejącej drogi krajowej nr 44,

– trzy mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce oraz wiadukt kolejowy.

W związku z tym, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na projekt i budowę drogi ekspresowej S1 dla odcinka I: węzeł Kosztowy II (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła), realizacja tego odcinka, podzielonego już na dwa odrębne zadania: Odcinek I/A Bieruń – Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia, Odcinek I/B Mysłowice (Kosztowy II) – Bieruń, nastąpi w terminie późniejszym.

Prace na pozostałych odcinkach inwestycji przebiegają zgodnie z harmonogramem. Po tym, jak do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach złożono wniosek wydanie decyzji ZRID dla odcinka II, analogiczny wniosek złożono w sprawie Obwodnicy Oświęcimia. Podobnie jak w poprzednim wniosku, również teraz we wniosku zawarto między innymi żądanie o nadanie rzeczonej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. O tym, co to oznacza dla właścicieli nieruchomości objętych planowaną inwestycją, możecie Państwo przeczytać w poprzednich wpisach.

Podstawowe informacje na temat całej inwestycji znajdziecie Państwo również tutaj, zaś podstawowe informacje na temat odcinka obejmującego Obwodnicą Oświęcimia znajdziecie Państwo tutaj. Po więcej szczegółów zapraszam do kontaktu telefonicznego i mailowego.



NZ6_4050_s-300x200

Daniel Leyk

Z sukcesami pomagamy naszym Klientom w uzyskaniu należnej, tj. odpowiadającej wszystkim poniesionym szkodom, rekompensaty, zapewniając kompleksową obsługę postępowań odszkodowawczych.

Udostępnij wpis

Inne wpisy